pátek 31. května 2024

Království obávaných

 


Moje hodnocení: 69%

autor: Kerri Maniscalco
originální název: Kingdom of the Feared
série / díl: Království prohnilých / 3.
žánr: fantasy, erotická YA literatura
nakladatelství: King Cool
počet stran: 408
rok vydání: 2023
vazba: pevná/vázaná
původ: půjčeno z knihovny
čteno: březen 2024

***

Emilia je otřesená šokujícím zjištěním, že je její dvojče Vittoria naživu. Ale než se postaví démonům z minulosti, Emilia se touží zmocnit svého krále, svůdného prince Iry. Emilia neprahne jen po jeho těle, chce jeho srdce a duši. Jenže to je něco, co jí tajemný princ nemůže slíbit. Když je zavražděn vysoce postavený člen rodu Avaro, Emilia a Ira jsou zavoláni ke konkurenčnímu dvoru. Usvědčující důkazy ukazují na Vittorii jako na vraha a je rychle prohlášena za nepřítele Sedmi kruhů. Navzdory její zradě udělá Emilia všechno proto, aby tuhle novou záhadu vyřešila a zjistila, kým její sestra skutečně je. Emilia a Ira spolu hrají hříšnou hru klamu, zatímco pracují na tom, aby zabránili nepokojům, ke kterým se schyluje mezi čarodějkami, démony, měňavci a nejzrádnějšími nepřáteli ze všech: Obávanými. Emilia byla varována, že když dojde na Hříšné, nic není, jak se zdá. Copak byli skuteční padouchové celou dobu mnohem blíž? Když je pravda konečně odhalena, mohla by stát Emilii srdce.


Psát recenze na několik dílů série je pro mne vždy těžké, protože mám pocit, že jsem vše podstatné napsala už v těch předešlých. První díl mě nadchnul hlavně originálním prostředím, druhý mě zklamal, protože obsahoval víc erotických scén než děje, který by příběh někam posouval a ten třetí stojí někde mezi nimi. Potěšilo mne, že v něm není tolik zbytečné erotiky a opět se děje něco zajímavého, ale na první díl prostě a jednoduše nemá...

Emilia toho má k řešení poměrně hodně. Vittoria žije, čarodějky nejsou takové, jaké se zdály být, do toho kletby proroctví, odplata, vražda, pekelní princové, Ira, další království... Na můj vkus se toho rozehrálo až moc a nedá se to ukočírovat. Uvítala bych méně témat, která by byla pořádně rozpracovaná a dávala smysl. Takhle mi to přišlo vše takové plytké. Nepopírám, že má autorka zajímavé nápady, jen mám pocit, že je mohla lépe a hlavně hlouběji rozpracovat. A nebo naopak, některé linky úplně vynechat.



"Někdy se láska dává najevo tím, že někoho necháte jít, ne že ho sevřete pevněji."


Byla jsem hodně zvědavá, kam nás zavede dějová linka s Vittorií. Vypadalo to, že se v příběhu konečně objevil zajímavý záporák, ale netrvalo dlouho a už poněkolikáté jsem byla svědkem toho, jak se potenciál vytrácí. Velké vyvrcholení a neočekávaný konec se také nekonaly, vše dopadlo tak, jak bylo jasné už od samého začátku.


Tahle trilogie neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchne a mé doporučení si bohužel nezaslouží...

Žádné komentáře:

Okomentovat