čtvrtek 7. května 2015

Dubnové počteníčko



Než jsem tě poznala ~ Tajemný hrad v Karpatech ~ Saeculum ~ Překroč svůj stín


K
věten je v plném proudu a tak je nejvyšší čas představit vám knihy, které se mi podařilo přečíst v měsíci dubnu. Jistě jste si všimli, že rozhodně nejsem rychlý čtenář, knihy si vychutnávám a nemám problém strávit s jednou knihou i celý týden. Nebude jich tedy mnoho, ale rozhodně stojí za povšimnutí a já nelituji ani jediné minutky, strávené v jejich společnosti...




***






Jako první jsem přečetla knihu, kterou jsem měla rozečtenou z předešlého měsíce a tou je Než jsem tě poznala od báječné spisovatelky Jojo Moyes. Tato kniha mne uchvátila. Její příběh je naprosto dokonalou směsicí reality, citů, životních hodnot a humoru. Opravdu hluboce mne zasáhl a probudil ve mně pocity, které dokáže vyvolat jen málo co. S hlavní hrdinkou jsem se dokázala sžít naprosto dokonale, místy jsem měla dokonce pocit, že čtu o sobě. Téměř jsem se nedokázala od čtení odtrhnout, příběh mě pohltil, fascinoval, rozesmál i rozplakal a ukázal mi život takový, jaký bych si ho nedokázala snad ani představit. Knihu jsem měla půjčenou z knihovny a okamžitě po jejím přečtení jsem věděla, že ji musím mít doma a určitě se k ní ještě někdy vrátím! Už na mne kouká z police mé knihovny a rozhodně se objeví v TOP přečtených knihách za tento rok! A opravdu by mne potěšilo, kdyby si ji přečetla i co možná největší část mužského pokolení, protože tohle rozhodně není kniha jen pro ženy, i když se tak na první pohled může zdát...

Moji recenzi najdete zde.









Po přečtení Než jsem tě poznala jsem se pustila do první vylosované knihy ze Sklenice plné knih a tou je klasika Tajemný hrad v Karpatech, kterou má na svědomí francouzský spisovatel Jules Verne. Musím přiznat, že kdybych si ji nevylosovala, k jejímu přečtení bych se nedostala ještě hodně dlouho. Docela jsem se těšila a byla jsem zvědavá jak to tajemno v knize bude podáno. Bohužel jsem byla zklamaná, absolutně žádné napětí ani tajemno jsem v knize neobjevila a příběh byl až neskutečně nudný. Celé tři čtvrtiny knihy se vlastně nic moc nedělo a pak mi bylo všechno odtajněno a vysvětleno během třiceti stran. Čekala jsem mnohem víc a doufám, že mne ostatní knihy od tohoto spisovatele, které hodlám číst, už tolik nezklamou...

Moji recenzi najdete zde.









Další, hodně diskutovanou knihou, kterou jsem se v dubnu rozhodla přečíst a na kterou jsem se hodně těšila je kniha s latinským názvem Saeculum od spisovatelky Ursuly Poznanski. U nás od ní vyšly zatím tři knihy a rozhodně si je všechny hodlám přečíst. Její thriller Pět už mám doma a netrpělivě čeká na přečtení. Ale zpět k Saeculu. Ta kniha je prostě skvělá! Musela jsem se prokousat začátkem ( asi 100 stran ), ten popravdě tak skvělý nebyl, ale jakmile se rozběhl hlavní děj a já se ponořila do čtení, nemohla jsem se od čtení odtrhnout. Nápad s kletbou byl perfektní, já tenhle styl naprosto zbožňuji! Atmosféra byla vykreslená taky velmi povedeně, i když by se z toho dalo vytěžit možná trochu víc. Nečekejte hororové scény u kterých vás bude mrazit v zádech, ale tajemná atmosféra se příběhu rozhodně upřít nedá. Konec je zajímavý a téměř do samotného konce nepředvídatelný, což se mi opravdu líbilo. Pokud se tedy chystáte Saeculum číst, neotálejte, rozhodně stojí za to!

Recenzi se pokusím napsat co nejdříve!










Čtvrtou a zároveň poslední knihou, kterou jsem za minulý měsíc přečetla, je dílo spisovatelky Katie McGyrry, Překroč svůj stín. Paradoxně jsem jako první přečetla, samozřejmě, díl druhý s názvem Jen si troufni (recenze zde), jelikož jsem neměla nejmenší tušení, že se tu jedná o sérii. Naštěstí to ale vůbec nevadilo, protože se zde objevují jiné hlavní postavy a sledujeme naprosto odlišný, i když stejně úchvatný a zdařilý příběh. Nejedná se zde jen o romantický příběh pro dívky, ale najdete tu opět i velmi působivou a reálnou linku, která vám připomene, že život není procházkou růžovým sadem, dokonce ani v románech. Kniha se mi velmi líbila a doporučuji ji všemi deseti!

Recenzi se pokusím napsat co nejdříve!








Tak to by byly všechny knihy přečtené za měsíc duben, zase jich není tolik, kolik bych si přála, ale alespoň se to nezhoršuje. Co na ně říkáte? Četli jste některou z nich? Líbila se vám? Nebo se na některou teprve chystáte? Určitě mi napište, budu moc ráda!

Vaše Katniss

4 komentáře:

  1. Překroč svůj stín i Jen si troufni se mi moc líbilo :) Ta první kniha mně též zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud Tě zaujala, neváhej a přečti si ji. Opravdu stojí za to! :-)

      Vymazat
  2. Saeculum a Překroč svůj stín bych si taky ráda přečetla :) Jsem zvědavá na recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si přečti obě, jsou skvělé. Recenzi na Saeculum už mám téměř hotovou, snad se mi ji podaří během zítřka dokončit... :-)

      Vymazat