pondělí 19. února 2024

To nejlepší v nás

 


Moje hodnocení: 89%

autor: Colleen Hoover
originální název: All Your Perfects
žánr: společenský román pro ženy
nakladatelství: Ikar
počet stran: 285
rok vydání: 2019
vazba: měkká, brožovaná
původ: půjčeno z knihovny
čteno: prosinec 2023

***

Nový román bestsellerové autorky Colleen Hoover o nešťastném manželství a jednom dávno zapomenutém slibu, který by ho mohl zachránit. Quinn by v životě nenapadlo, že potká osudovou lásku v nejhorší den svého života. Přesně to se ale stane. Začátek jejího vztahu s Grahamem je naprosto dokonalý, jsou jako stvoření jeden pro druhého. O sedm let později je ale jejich manželství v troskách. Zpočátku dokonalá láska je ohrožena tisíci nedokonalostmi jejich společného života. Člověk by řekl, že manželství přestává fungovat tehdy, když lásku nahradí zloba a pohrdání. Ale Quinn a Graham se na sebe nezlobí. Prostě už jen nejsou stejní jako dřív. Všechny společné sny a vzpomínky, místo aby je držely pohromadě, je od sebe oddělují. A to jediné, co by je mohlo zachránit, je dost možná právě, co jejich vztah nenávratně zničí...


Ani nevím proč, ale byla jsem přesvědčená, že College píše jen knihy pro náctileté a tak mě dost překvapilo, že je hlavní hrdinka této knihy vdaná. Chtěla jsem mít totiž překvapení a vůbec jsem nečetla anotaci. Volila jsem podle autorky od které jsem zatím četla jen knihu Námi to končí! Přiznám se, že se mi její obsah už vykouřil z hlavy, ale to, že se mi líbila jsem zapomenout nestihla. Prostě jsem v katalogu naší knihovny uviděla jméno Colleen Hoover a měla jsem jasno. Tuším, že s touto autorkou nikdy nešlápnete vedle...

Miluju ten pocit, když začínám číst novou knihu a vůbec netuším o čem bude. Moc často se mi to nestává, tudíž si to náležitě užívám. Když o tom teď přemýšlím, znát anotaci této knihy, asi bych ji nikdy nečetla. A to by byla vážně škoda! Téma manželství a hlavně rodičovství je velmi silné. Vůbec nedokážu odhadnout jak tato kniha zapůsobí na dívky a ženy, které děti nemají, nebo nechtějí, ale pro ty, které je chtějí a nemají, nebo i ty které už jsou maminkami to bude hodně silný zážitek.

Příběh je vyprávěný ve dvou časových rovinách - tehdy a teď - které se pravidelně střídají. Sledujeme tedy Quinn ve chvíli, kdy se za nezapomenutelných okolností seznamuje s Grahamem, kouzelné začátky jejich vztahu plného lásky, žádost o ruku, chvíle šťastného nevědění a ve druhé rovině ženu, která se z Quinn stala po několikaletém snažení se o početí potomka. Ženu, která každý měsíc trpí, zažívá obrovská muka, psychická i fyzická, která jí přináší opětovné zklamání ve formě negativního těhotenského testu. Byla jsem velmi vděčná za to, že je kniha psaná tímto stylem, traťové by pro mě bylo psychicky velmi obtížné číst příběh pouze ze současnosti, bez těch uklidňujících a lásky plných kapitol z minulosti.

Autorka v příběhu dokonale vystihuje, jak důležitá je ve vztahu komunikace. To, že i ta nejryzejší láska a neutuchající snaha mají hranice, které se nesmí překročit a jediný způsob jak to zjistit je dojít k pochopení. Tomu ale musí předcházet vysvětlení, protože síla domněnek je obrovská a často naprosto destruktivní.

Nevím jestli jsem někdy četla knihu, ve které by byly tak silné a výrazné postavy. Je tu obrovský kontrast mezi Quinn, jejím naprosto depresivním a mučivým světem a Grahamem, mužem, jehož láska je tak obrovská a vůle tak silná, že dokáže být neskutečnou oporou. On je tou skálou, kterou nepohne sebevětší hurikán, přístavem, do kterého se může vždy vrátit a hlavně manželem, který svůj slib - "V dobrém i ve zlém, v nemoci i ve zdraví, ..." - hodlá splnit. Není dokonalý, i on šlápne vedle což z něj v mých očích dělá reálnějšího člověka, ale i přes to v něm spatřuji muže, kterého by vedle sebe měla mít každá z nás!

Neprozradím vám, jaký konec si pro nás autorka připravila, ať se můžete stejně jako já trýznit a domýšlet, ale jedno vám prozradit můžu. Tahle kniha rozhodně stojí za přečtení a neměli byste se o ni za žádných okolností připravit! Doporučuji ji i mužům, obzvláště pokud by chtěli využít jedinečné příležitosti dostat se, alespoň na chvíli, do mysli ženy a pochopit...

1 komentář:

  1. Váš příspěvek se mi moc líbil! Vaše postřehy jsou působivé. Napište prosím více!

    OdpovědětVymazat