středa 27. dubna 2016

Toulky za knihami # 6






Už nějakou dobu přemýšlím o tom, že si pořídím kvalitní foťák, abych mohla své články, tady na blogu, přikrášlit pěknými fotografiemi a časem třeba i nějakým tím videem. V tomto směru jsem ale ( co se zkušeností a vědomostí týká ) nepopsaný list a tak jsem se rozhodla, že je na čase trochu se vzdělávat. No a kde jinde bych mohla najít nějaký studijní materiál, pominu-li internet, než právě v naší malé, ale poměrně dobře zásobené knihovně? V pátek jsem tam tedy naklusala a vybrala si hned tři tituly, které by mi, dle mého názoru, mohli ledaco osvětlit. A nebyla bych to já, abych si neodnesla i něco málo pro potěšení a na oddechové chvilky...











Tak tohle budou mé pomocnice v příštích týdnech, možná i měsících a jsem opravdu zvědavá, jak moc mi dokáží pomoci, jakožto naprostému laikovi a neznalci...




ANOTACE:
Učitelce Mariette prasknou nervy a shodí drzého žáka ze schodů. Osamělou Millie přiměje požár bytu ke skoku z okna. Mike je válečný veterán, na kterého po návratu zbyla jen ulice, kde čeká na smrt. Všichni tři se ocitli na okraji společnosti. Ve chvíli, kdy si myslí, že už je nic dobrého nečeká, se objeví Jean a nabídne jim pomocnou ruku. Vezme je do své Dílny, o níž se říká, že je to Dílna zázraků, kde spravuje zlomené duše. Ale kdo je ten tajemný Jean, který tahá za provázky svých loutek? A je jeho pomoc opravdu tak nezištná? A co se stane, když jsou „loutky“ spravené až příliš dobře a rozhodnou se jít svou vlastní cestou?





ANOTACE:
Světem panuje skálopevné přesvědčení, že svobodný muž, který má slušné jmění, se neobejde bez ženušky,“ stojí v úvodu slavné Pýchy a předsudku. Co si ale má počít nebohá novomanželka v případě, že se z toho muže hned po sňatku vyklube násilník a arogantní hňup? Osmnáctiletá Alethea, nejmladší dcera pana Darcyho a Elizabeth, se tím nedá srazit na kolena. Ačkoli je to v Anglii krátce po napoleonských válkách věc neslýchaná, rozhodne se utéct a v mužském přestrojení se v doprovodu stejně převlečené komorné vydává přes půl Evropy – do Benátek, kde hledá pomoc u chápavé starší sestry Camilly.
Do města na laguně cestuje z Londýna i urozený třicátník Titus Manningtree, někdejší voják a politik, jehož „ženušky“ pranic nezajímají. Jeho cílem je vypátrat Tizianův obraz, který se jeho rodu ztratil za válečné vřavy. Když se v Paříži a poté i při nebezpečném přechodu Alp setkává s Aletheou, neošálí ho její převlek ani na chviličku. Tak jako v románech Jane Austenové však strnulé konvence a předsudky hravě zdolá kouzlo náklonnosti. Jakmile se na obzoru objeví rozzuřený choť, přispěchá Titus uprchlici na pomoc…


No a tyto dvě krásky mne zaujaly na první pohled už ve chvíli, kdy jsem se dozvěděla o jejich existenci. Když jsem je potom zahlédla, jak se krčí mezi novinkami, nemohla jsem je tam nechat!



Tak co na ně říkáte? Četli jste Dílnu zázraků, nebo Pozoruhodná dobrodružství slečny Alethey Darcyové? A kde berete rady a nové poznatky ze světa digitálních fotografií a videí vy? Poraďte mi, budu moc ráda!

Katniss

4 komentáře:

  1. Skvělá článek a až budeš fotit, vymyslíme nějaké společné projekty ke mně na blog :)) Co ty na to :))

    OdpovědětVymazat
  2. Obě knihy vypadají dost dobře. O jejich existenci jsem neměla tušení.
    www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už ani nevím, kde jsem na ně narazila, ale věřím, že budou zajímavé. Chci se do nich pustit co nejdříve! :-)

      Vymazat