středa 10. června 2015

RC: Smolný rok




autor: Joshilyn Jackson
originální název: A Grown-Up Kind of Pretty
nakladatelství: Ikar
žánr: společenský román
počet stran: 304
rok vydání: 2014
vazba knihy: hardback
původ: půjčeno z knihovny

***

Pětačtyřicetiletá Ginny je přesvědčená, že je její rodina každých patnáct let stižena kletbou. Ona sama v patnácti otěhotněla a porodila dceru Lizu, jež ve svých patnácti udělala totéž. Teď uplynulo dalších patnáct let a obě svobodné matky, Ginny i Liza, s hrůzou čekají, kdy dospívající Mosey zopakuje stejný scénář. Tentokrát však kletba na rodinu dopadá nečekaným způsobem… Mrazivý román o matkách, které byly samy ještě dětmi, když rodily, dívčích přátelstvích, dávno ztracených i znovu nalezených láskách, zradě, zneužití a zklamání, nenávisti a žárlivosti. A především o rodině a pevných poutech, která vytváří.


Vůbec jsem netušila, co mám od této knihy očekávat. Jediné, co jsem o této knize věděla byla dvě slova - rodinné prokletí. Už to mne však dokázalo zaujmout, protože já prostě miluji příběhy okořeněné čarodějnictvím, magií a podobnými věcmi.

Další z věcí které mne přiměly si tuto knihu přečíst, je naprosto dokonalá obálka. Myslím, že jsem se už někdy dříve zmiňovala o tom, že se mi líbí stromy a to hlavně na obálkách knih. Tady je ještě v kombinaci s truhlou, černou kočkou a mnou tolik oblíbenou vránou, což jako celek působí nanejvýš tajemně a člověka, jako jsem já, přímo vybízí k přečtení!

Hned po přečtení několika první stran jsem ale zjistila, že má očekávání nebudou vyslyšena a že kniha bude mít poněkud odlišný charakter. Nicméně jsem se zaujetím četla dál a pomalu zjišťovala, že se mi i přes počáteční, lehké zklamání příběh líbí.

Dějem nás provází tři generace žen, které postupně rozkrývají své životní příběhy. Velmi jsem ocenila skvělou orientaci v ději a to i v momentech, kdy nás zavedl do minulosti některé z hlavních hrdinek. U některých knih se mi stává, že se přestanu orientovat v čase a pak nechápu různé souvislosti a trvá mi celkem dlouho, než si uvědomím jak to všechno je. V této knize se vám to ale nestane.

Hlavní zápletka je lehce detektivního rázu, ale je podaná tak, že se líbí i mně, člověku, který detektivkám zatím nepřišel na chuť. Moc se mi líbí způsob a styl vyprávění příběhu i charaktery postav. Nové poznatky a informace jsou dávkovány plynule a vy tak vždy s každou přečtenou kapitolou odhalíte další a další tajemství této neobyčejné rodiny.



Celý příběh je svěží, originální ( čehož si cením ), uvěřitelný a čtivý. Jsem velmi ráda, že jsem si ho přečetla a to i přes to, nebo možná právě proto, že mi nabídl něco nečekaného a současného.



Celkové hodnocení: 87%

Žádné komentáře:

Okomentovat