středa 20. května 2015

Jarní dumání 2 - Knižní blok


Jarní dumání je projekt, který má na svědomí Syki z blogu Knižní doupěUž delší dobu jsem něco podobného hledala a jsem ráda, že se mohu zapojit. Dumání bude probíhat po dobu dvou měsíců, kdy budu každý týden uveřejňovat článek na předem dané téma. A témata jsou opravdu zajímavá, na všechna se už teď ohromně těším! Tak se do toho pustíme! A dnešní téma k zadumání zní...




Knižní blok

Znáte to, dočetli jste jednu úžasnou sérii či knihu a tak nějak nevíte, po čem sáhnout dál, protože si myslíte, že teď nedokážete číst nic. Co když to nebude stejně dobré? Co když to naopak bude lepší? Anebo co když si prostě od poslední knihy musíte dát nějaký časový odstup, abyste se vzpamatovali a mohli zkusit zase něco dalšího? Nechtěně si tak můžete i přivodit knižní blok, který ne a ne prolomit. Co děláte, když víte, že chcete číst, ale nějak se k tomu nemůžete donutit?

***

Už tady asi tak deset minut nečinně sedím a přemýšlím, jestli vůbec mám k tomuto tématu co říct. Asi mi to nebudete věřit, ale já snad nikdy v životě žádný knižní blok neměla. Vážně si nemůžu vzpomenout ani na jeden, jediný okamžik, kdy by k tomu mohlo, třeba jen vzdáleně, dojít. Nevím, jestli to není třeba tím, že mám, co se žánrů týká, opravdu veliký čtecí rozptyl. Kromě velké části klasické literatury a takových těch opravdových slaďáren, alias červené knihovny, čtu snad úplně všechno. Potom pro mě není problém vybrat si z toho nepřeberného množství knihu, na kterou mám v tu danou chvíli chuť.

Někdy se mi ale stane ( ne moc často ), že si musím dát pár hodin, někdy i den, čtecí pauzu a to po dočtení knihy, která mě nějakým způsobem opravdu zasáhne. Mám nutkavou potřebu nechat ji uležet, vracet se k ní, přemýšlet o ní a užívat si takový ten zvláštní pocit rozervanosti a neklidu. Nevím jestli mě chápete, ale věřím, že nejsem sama a ti z vás, kteří to mají stejně jistě ví, co tím myslím.

Jsou chvíle, kdy se mi třeba číst nechce, ale není to tím, že bych nevěděla co, ale mám prostě chuť dělat něco jiného. Tak prostě vyrazím někam s partou, jdu nakoupit, uklízím ( ano čtete správně, občas mě přepadne uklízecí záchvat a to se pak nestačíte divit! ), maluju, peču, nebo třeba jen koukám na nějaký z mých oblíbených seriálů. Nakonec se ale stejně vracím ke knihám, protože ty jsou prostě ze všeho nejlepší!!!


Na mě si tedy žádný knižní blok nepřijde! A jak jste na tom vy? Jak řešíte své knižní bloky? Máte vůbec nějaké? Napište mi, vážně by mě to zajímalo!

Mějte se zadumaně, vaše Katka

Žádné komentáře:

Okomentovat