čtvrtek 16. dubna 2015

Jarní dumání 2 - Knižní čtečky


Jarní dumání je projekt, který má na svědomí Syki z blogu Knižní doupě. Už delší dobu jsem něco podobného hledala a jsem ráda, že se mohu zapojit. Dumání bude probíhat po dobu dvou měsíců, kdy budu každý týden uveřejňovat článek na předem dané téma. A témata jsou opravdu zajímavá, na všechna se už teď ohromně těším! Tak se do toho pustíme! A dnešní téma k zadumání zní...





Knižní čtečky

Dnešní doba daleko více pokročila a snad každý knihomol má doma kromě hromady tištěných knih také svou elektronickou čtečku. Anebo ne? Proč jste si ji pořídili, nebo proč si ji pořídit odmítáte? Nosíte ji všude s sebou, nakupujete ebooky jako diví, anebo po ní sáhnete jen občasně, protože pravá kniha je prostě pravá kniha?

***


Už ani nespočítám, kolikrát jsem se dostala do okamžiku, kdy jsem přemýšlela nad tím, jestli si mám čtečku pořídit, nebo ne. Vždycky se našla spousta důvodů pro i proti. Momentálně jsem ve fázi, kdy čtečku nemám, ale trochu o ní uvažuji. Což je asi fáze, která u mne přetrvává nejčastěji a nejdéle. Není totiž špatné, když si můžete neustále nosit s sebou celou svoji knihovnu a číst to, co vás v daný okamžik napadne. Také do ní seženete spousty knih za skvělé ceny, nebo dokonce i zdarma, což je opravdu velmi lákavé.

V mojí rodině si jako jediný pořídil čtečku můj taťka. Je z ní naprosto nadšený a prakticky ji nedá z ruky. Pokaždé, když přijdu na návštěvu, mi celý rozzářený předvádí, jaké že to v ní má nové přírůstky a jak výhodně je pořídil. Smutné je, že od doby, co si ji pořídil, nevzal do ruky klasickou knihu. To mne dost děsí a rozhodně nemám v plánu kráčet v jeho šlépějích.

Vím, že má čtečka své výhody, s klasickou knihou se, alespoň podle mě, srovnávat ale nedá. Já zbožňuji ten pocit, když držím v rukou knihu, kterou mohu otevřít, přivonět si k ní ( to dělávám opravdu hodně často ) a užívat si otáčení stánek, které příjemně šustí. Chci si knihy vystavit na poličkách ve svých knihovnách a kdykoli si vzít kteroukoli z nich do ruky a pokochat se nádhernou obálkou, nebo si v ní jen tak zalistovat a prohlédnout si obrázky.

Patřím tedy asi do té nejpočetnější skupiny a tou je zlatý střed. Čtečky nezavrhuji, ani nevyhledávám a věřím tomu, že klasické knihy si v srdcích čtenářů vždy najdou své místo a my se nebudeme ani v této přetechnizované době muset bát, že by jsme mohli přijít o něco tak cenného, jako je tištěná kniha...

Když čtu knihu, vnímám ji téměř všemi smysly a neskutečně si to užívám, tenhle pocit je prostě k nezaplacení a já budu navždy zastáncem pravých, tištěných knih!

2 komentáře:

  1. Podle mě bys určitě nesklouzla k extrému, jako tvůj taťka. Máš papírové knihy ráda, nevidím důvod, proč bys je už do ruky nevzala po pořízení čtečky :) Čtečky stojí za to, to mi věř :) Sepsala jsem o tom taky článek :) Tenhle projekt se mi hned zalíbil :) Moc hezky jsi shrnula svůj názor, chápu tě, jen jsem na tom trochu jinak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tvůj milý komentář a slibuji, že nad čtečkou nezlomím hůl a budu o ní i nadále přemýšlet! :-)

      Vymazat