sobota 20. prosince 2014

RC: Jednou ano, dvakrát ne





Autor: Cylin Busby
Originální název: Blink Once
Nakladatelství: Coo Boo
Žánr: román ze současnosti
Počet stran: 248
Rok vydání: 2014
Vazba knihy: Hardback
Původ: Půjčeno z knihovny






West je úspěšný středoškolák a má vše, co si jen může přát. Avšak jednoho dne se probudí po nehodě v nemocnici – ochrnutý a bez možnosti mluvit. Jediný způsob, jak se se může dorozumívat s okolím, je mrkání: Jednou znamená ano, dvakrát ne.
West je naprosto zoufalý a neustále ho pronásledují děsivé noční můry. Jediné, co ho udržuje při smyslech, jsou návštěvy Olivie, pacientky z vedlejšího pokoje. Ta mu pomáhá s uzdravováním, informuje ho o všem důležitém a je jeho největší oporou. Ovšem co se stane, jestli se West vyléčí? Uvidí se ještě někdy? A můžou se oba ještě někdy vrátit do normálního života?

Skvělý román o lásce, ztrátě a o tom, co je v životě opravdu důležité.


***

Další povedené dílko nakladatelství CooBoo. Nikdy by mne nenapadlo, že se dá tak poutavě, mile a bez toho nepříjemného pocitu z nemocnice napsat příběh, který se z 90% odehrává právě v ní. Příběh je vyprávěn z pohledu kluka, což se mi vždycky líbí. Jsem zdravotní sestra, takže jsem jen tiše obdivovala a záviděla vymoženosti tamější nemocnice, jako je polohovací lůžko, o němž se West často zmiňuje. Byla jsem i mile překvapena, že v knize z té odborné stánky nebyla ( až na pár drobností ) žádná do očí bijící hloupost, jako to bývá v jiných knihách. Na začátku mi vůbec nedocházelo, že je West v "bezvědomí". Nešlo mi do hlavy, proč s ním někdo komunikuje jako by byl při vědomí a ostatní se chovají, jako by tam ani nebyl. Později se to ale vysvětlilo.

"Mrkni jednou pro ano, dvakrát pro ne."

Dějová linka, ve které se objevuje Olivia, má své kouzlo. Líbilo se mi jak dokázala Westovi hned porozumět a vymyslet společnou cestu pro komunikaci.I to, jak se snažila být mu kamarádkou a věřila jsem i tomu, že se do něj dokázala zamilovat, i když se to může zdát nereálné. Byla mi od začátku sympatická svým přístupem ala nebudu z tebe dělat chudáčka. Je mi to blízké. Sice jsem se nedočkala závěru podle svých představ, ale tak nějak jsem se dokázala celkem snadno s autorčiným koncem vypořádat. Možná to bylo proto, že mi hlavní postavy zase tak nepřirostly k srdci, ono je těžké někoho litovat, když neprojeví sebemenší smutek nad svým momentálním stavem. Nelíbilo se mi, že s řešením Westovi situace přišla autorka tak brzy a tak přesvědčivě, že jste ani nestihli mít potřebu strádat společně s ním. Příběh je ale jinak poutavý a místy překvapující, líbil se mi.

Mám z této knihy takový zvláštní, rozporuplný pocit. Ani bych ji nedokázala zařadit do nějakého žánru, či snad říct, pro jakou věkovou skupinu je určena. Není to žádný a trhák a možná jsem od ní čekala trochu víc, ale i tak mi dala dost. Nelituji, že jsem si ji přečetla, mohu ji doporučit, ale v mé knihovně pro ni nehledám místo.


Celkové hodnocení: 75%

Žádné komentáře:

Okomentovat