čtvrtek 18. dubna 2024

Království hříšných

 


Moje hodnocení: 82%

autor: Kerri Maniscalco
originální název: Kingdom of the Wicked
série / díl: Království prohnilých / 1.
žánr: fantasy, YA literatura
nakladatelství: King Cool
počet stran: 376
rok vydání: 2022
vazba: pevná/vázaná
původ: moje knihovna
čteno: březen 2024

***

Dvě sestry. Jedna vražda. Touha po pomstě, která rozpoutá peklo. Emilia a její dvojče Vittoria byly celý život nerozlučné. Jako streghe – čarodějky tajně žijící mezi lidmi – vědí, jak nebezpečné je upoutat na sebe pozornost. Pracují ve vyhlášené rodinné sicilské restauraci a žijí víceméně v utajení. Jenže jedné noci se Vittoria nevrátí domů. Nedlouho poté rozrušená Emilia objeví neuvěřitelně zohavené tělo svého milovaného dvojčete. Zničená Emilia přísahá, že za každou cenu najde sestřina vraha a pomstí se mu. I kdyby to znamenalo, že bude muset použít temnou magii, která je dávno zakázaná. Potom se Emilia seznámí s Irou, jedním z Hříšných – pekelných princů, před kterým ji už od dětství varovali. Ira tvrdí, že je na Emiliině straně a byl pověřen svým vládcem, aby vyřešil sérii vražd na italském ostrově, ve které je Vittoria zatím poslední obětí. Jenže když jde o Hříšné, nic není tak, jak se zdá…


Tak tento fantasy počin pro mě byl osvěžující. Moc knih jejichž děj by se odehrával v Itálii jsem nečetla a příběh přímo ze Sicílie, či dokonce z Palerma jsem nečetla určitě. Bylo zajímavé a nezvyklé představovat si démony a čarodějky v tomto prostředí. Nikdy jsem v Itálii nebyla a proto bych uvítala mnohem barvitější popisy krajiny a města, ale i takto jsem si to opravdu užívala.

Další zpestření mi přinesli démoni a jejich pojmenování podle sedmi smrtelných hříchů. Autorka jména šikovně vetkala do jejich charakterů a samozřejmě mají souvislost i s jejich mocí. Podle mého ale nevyužila potenciál hříchů úplně, což je trochu škoda...

Nedokážu odolat žádné knize která se byť jen trochu otírá o čarodějnictví a tak bylo jasné, že se mi do rukou dostane i tahle. Od začátku se mi líbil autorčin nápad skloubit čarodějnice, magii a démony. Hlavní příběhová linka má ale také něco do sebe. Jde tu o sourozeneckou lásku. O sesterské pouto tak silné, že dokáže divy. Emilia pohlcená touhou po pomstě, plná hněvu a zloby v roli samozvané vyšetřovatelky se nebojí zaprodat svoji duši ďáblu, aby zjistila proč, jak a kým byla její sestra zavražděna.

Tohle všechno by bylo naprosto skvělé, kdyby byli démoni opravdu démony. Chtěla bych víc temnoty, víc zloby a krutosti - alespoň od démona, jehož hříchem je HNĚV. Čekala jsem, že démon hněvu bude prosycený hněvem a zlobou, ale po boku Emilie mi přijde jako neškodný, zamilovaný trouba, který jí odpustí úplně cokoli, nechá sebou orat a aby se neřeklo, sem tam se naštve. Autorka z něj (bohužel) udělala jednoho z těch klasických YA "bad boys", do kterého se musí zamilovat každá puberťačka. Škoda. Daleko víc mě bavilo "vyšetřování" Vitoriiny smrti, než jiskření mezi hlavními postavami a tak doufám, že se to nezvrhne a druhý díl mi nabídne další magické zajímavosti a vodítka týkající se toho hlavního o čem měla tato kniha být - pomstě za smrt sestry.

Jak jsem psala na začátku, osvěžení, které mi tato kniha nabídla bylo převážně v prostředí, ve kterém se příběh odehrává a mě se opravdu líbila ta jižanská atmosféra, rodinná restaurace, fungující jako pojivo, mezi všemi členy domácnosti i babička s rolí hlavní čarodějky a učitelky obou sester. O to zajímavější mi potom přišlo rozplétání záhad a polopravd ke kterým začalo docházet zejména díky tomu, že se objevil démon upřímnější, než lidé v Emíliině okolí.

Království hříšných je tedy kniha osvěžující a nápaditá, tudíž jí odpouštím to jedno obrovské klišé a určitě dám tomuto příběhu další šanci. Dle mého si ji totiž zaslouží!

Žádné komentáře:

Okomentovat