středa 30. listopadu 2016

Otolína a žlutá kočka



Moje hodnocení: 95%

autor: Chris Riddell
originální název: Ottoline and the Yellow Cat
žánr: pro děti
nakladatelství: Presco Group
počet stran: 171
rok vydání: 2016
vazba knihy: hardback
původ: recenzní výtisk od společnosti Presco Group

***


Hlavními hrdiny úspěšné, mezinárodně oceňované a mnohokrát vyznamenané knižní série jsou tak trochu zvláštní holčička jménem Otolína a její nerozlučný kamarád. Malý vlasatý tvor z norských močálů zvaný pan Moura.
Otolína vášnivě sbírá nejrůznější věci a miluje všechny druhy počasí, zejména však déšť, neboť se ráda čvachtá v kalužích. Obývá apartmá číslo 243 ve dvacátém čtvrtém patře mrakodrapu, který vypadá docela jako pepřenka, takže není divu, že mu také Pepřenka všichni říkají… Otolínini rodiče jsou sběrateli a neustále cestují po celém světě. O Otolínu je v jejich nepřítomnosti ovšem skvěle postaráno, nikdy se necítí osamělá. Společnost jí přece dělá pan Moura a kromě něj holčičce se vším, co je potřeba, pomáhá celá řada dalších neobyčejných společníků. Díky nim se nikdy nenudí! Otolína navíc miluje záhady, stejně jako pan Moura. Oči má pořád otevřené a uši nastražené pro případ, že by se setkala s něčím neobvyklým nebo zajímavým. Její zápisník by mohl vyprávět! Ráda řeší zapeklité případy, vymýšlí chytré plány a přichází věcem na kloub – ostatně, má pro to speciální nadání…



Už dlouho jsem neměla v rukou knihu, která by mne tak nadchla a to i přes to, že rozhodně nejsem její cílová skupina! "Otolína" se prezentuje jako kniha pro děti a skutečně jí je. Má ale jedno obrovské plus. Dokáže bez sebemenších problémů zaujmout i dospělé...


To první, co k ní připoutá váš pohled je bezesporu její nádherná obálka a celkové provedení, na kterém je vidět, že si s ním dal někdo opravdu velkou práci! Máte pocit, jako by jste drželi v rukou knihu z nějaké luxusní edice a říkáte si, jaké máte štěstí, že ji můžete mít zrovna vy. No a pak vám dojde, že držíte "obyčejnou" knihu, kterou si může pořídit každý a o to víc vás potěší, že jsou pořád ještě knihy, které jsou kvalitní nejenom z té obsahové stránky.


Děj knihy není nijak obsáhlý a dal by se shrnout do pár vět. To, co dělá tuto knihu výjimečnou jsou však její ilustrace, popisky a možnost číst mezi řádky. Mám pocit, že se autor snažil do příběhu propašovat spousty detailů a narážek, které nevinné dítě lehce přehlédne, dospělák však nikoli. Několikrát jsem propukla v hlasitý smích a musela jsem se okamžitě podělit se všemi v mém okolí o obrázek a příčinu mého smíchu, což mělo za následek, že jsme se bavili všichni. Je skvělé, když něco takového kniha dokáže!


Okamžitě jsem si zamilovala všechny postavy, na které jsem v knize narazila, mým favoritem se však stal pan Moura. Je naprosto dokonalý a neznám dítě, které by si ho nepřálo za opatrovníka! Já bych ho brala hned! I Otolínu, s jejími zvláštními sbírkami a ještě zvláštnějšími nápady, jsem si zamilovala. Kdo jiný by byl schopný vám nakreslit mapu kaluží v celé ulici a ještě vám doporučit, ve které se nejlépe čvachtá?


Otolína a žlutá kočka je kniha pro děti, rozhodně však musím zdůraznit, že nejenom pro ně! Já si její čtení a prohlížení neskutečně užila a věřím, že ( máte-li rádi inteligentní humor a překrásné ilustrace ) si ji užijete i vy a vaše děti! Pokud stále ještě hledáte něco pod stromeček pro vaše blízké, zapřemýšlejte nad tím, že jim darujete úsměv a společně strávené chvíle při čtení této krásné knihy! Z vlastní zkušenosti totiž vím, že dokáže stmelit rodinu a zabavit naráz i čtyři generace!




Mnohokrát děkuji za poskytnutí recenzního výtisku společnosti PRESCO GROUP, a.s. a jejich novému vydavatelství Ella & Max


Tuto knihu a spousty dalších si můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Ahoj Katy! :) Taky jsem měla možnost se ke knize dostat. Knihou jsem si zatím jen listovala a musím uznat, že ilustrace má nádherné! A po přečtení tvé recenze se těším ještě víc, jak si k Otolíně sednu :)
    Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci! :o)
      Ano, ty ilustrace jsou dokonalé! Už máš přečteno? Líbila se ti?
      Přeji krásný a prosluněný den! :o)

      Vymazat
  2. Já se musím přiznat, že mě na knížce snad nejvíce lákají ty naprosto dokonalé ilustrace! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím! Jsou na knize nejdůležitější a opravdu moc se povedly! :o)

      Vymazat
  3. Já jsem nadšená, ilustrace se mi hodí do školy, jsou černobílé, takže paráda!!
    Katy

    OdpovědětVymazat