sobota 16. července 2016

Yorrân - Poutník



Moje hodnocení: 90%

autor: Jan Dobšenský
originální název: Yorrân - Poutník
žánr: dobrodružné, fantasy
nakladatelství: vlastní náklad
počet stran: 438
rok vydání: 2015
vazba knihy: paperback / hardback
původ: recenzní výtisk od autora

***

Vědma se k němu sklonila a řekla: " Netušíš, chlapče, kolik jsi toho změnil už svou pouhou přítomností a co ještě všechno změníš. Čeká tě dlouhá pouť plná vzestupů a pádů, ale vždy se zvedneš, protože to je tvým údělem. Zpočátku budeš bloudit netuše, co vlastně hledáš. Tvá cesta začne, až přijmeš jméno, které odemkne bránu tvého osudu. Uvidíš kraje, které neviděl žádný smrtelník, kam až sahá paměť zdejších lidí. Setkáš se s démony i bohy. Tvé oči uvidí věci tak neuvěřitelné, že je tvoji současníci odmítnou přijmout. Budeš často sám, neboť údělem výjimečných je bořit svět představ obyčejných lidí. Bude to dlouhá a strastiplná pouť, která skončí, až daleko pod severní hvězdou najdeš svou minulost. Dojdeš-li však do jejího konce, věř, že zvěsti o tvých činech vstoupí do legend..."


Tato kniha nám přináší neobyčejný příběh o touze, hledání a cestě. Děj je zasazen do světa tak barvitého a propracovaného, že máte pocit, jako by jste nečetli fantasy, ale dobrodružný, historický příběh, který se kdysi skutečně odehrál... Jeho hlavní dějovou linkou nás provází mladý Abarhil, syn známého a váženého kupce Tharnizira. Ten svého syna učí poctivému, kupeckému řemeslu a za tímto účelem ho brává s sebou na obchodní plavby na jih. Netrvá to dlouho a z malého Abarhila se stává mladý muž, dost starý a zkušený na to, aby mohl poprvé, bez svého otce, vyplout na moře a za pomoci kapitána, lodivoda a zbytku posádky uskutečnit svou vytouženou plavbu. A právě v tomto okamžiku začíná dobrodružství, o kterém se mladému kupci ani nesnilo...


Hned na začátku musím přiznat, že si mne kniha ( jako obyčejně ) získala svojí obálkou. Ta je opravdu nádherná! A když jsem si potom přečetla anotaci, věděla jsem, že svírám v rukou něco neobyčejného! Jak i sám autor tvrdí, nejedná se tu o čistokrevnou fantasy, ve které by se to hemžilo kouzelnými tvory a magie na vás dýchala na každém kroku. Hlavním tématem této knihy není hrdinský příběh o bitvě dobra se zlem, ale vyprávění o životní cestě plné zvratů, nebezpečí, zrady, zklamání, ale i přátelství, poznání, dobroty, cti, vytrvalosti a v neposlední řadě i moudrosti!


Postavy jsou tu vykresleny plasticky a reálně, jejich chování a smýšlení je inteligentní a logické, což jsem často ocenila! Jediné, co mi trošku chybělo, byly hlubší a silnější emoce. Příběh se mi totiž líbí o mnoho více, když se s postavami mohu sžít a radovat se a trpět společně s nimi...


Autor má velmi vytříbený a téměř dokonalý styl psaní. Text nikde "nedrhne", je čtivý a nenutil mě pozastavovat se nad tím, jestli by tahle někdo mluvil, nebo jednal. Malou výjimkou je první kapitola, kterou jsem se musela docela složitě prokousávat. Autor se nás tu snaží seznámit s prostředím, historií, postavami a spoustou dalších věcí a tak se mi stalo, že jsem se v té šílené záplavě jmen a názvů, které si prostě nejde hned zapamatovat, začala ztrácet! Říkala jsem si, že jestli to tak půjde dál, nebudu už ani schopná rozeznat, jestli čtu o člověku, městu, zemi, nebo pohoří! S nástupem druhé kapitoly však záplava jmen a názvů pominula a já se mohla ponořit do překrásného, hlubokého příběhu. Pokud budete mít stejný problém, jako já, vydržte a rozhodně knihu neodkládejte, byla by to obrovská chyba!


Milovníci map a obrázků si zde také přijdou na své a budou se moci pokochat nádhernými ilustracemi!









Yorrân - Poutník je neobyčejná kniha, která vás nikdy nepřestane okouzlovat a překvapovat. Věřím, že zaujme každého, kdo má rád napětí, akci, hrdinské činy, drsnou přírodu a nepohrdne moudrými slovy k zamyšlení! Autor momentálně pracuje na dokončení druhého dílu a já už se nemohu dočkat té chvíle, kdy ho sevřu ve svých rukou!


Katniss




Obrázky, které jsem v recenzi použila pochází z oficiálního webu knihy Yorrân, kde se dozvíte mnoho zajímavých věcí a doplňujících informací k celému příběhu.

Knihu si momentálně můžete zakoupit pouze v elektronické podobě.

Mnohokrát děkuji autorovi, Janu Dobšenskému, za důvěru ve mne vloženou a poskytnutí recenzního výtisku! Moc se těším na naši další spolupráci!

Žádné komentáře:

Okomentovat