středa 24. února 2016

Střípky z knih

Už opravdu dlouho si pohrávám s myšlenkou, vytvořit na blogu novou rubriku. Určitě všichni znáte ty chvíle, kdy čtete více, či méně zajímavou knihu a najednou se pozastavíte nad jednou jedinou pasáží, která se vás určitým způsobem dotkne. Ať už je to výrok některé z postav, popis krajiny, neobyčejně vtipná situace, či naopak něco, co vás chytne za srdce a způsobí vám arytmii. Mohou to být dvě slova, nebo celé odstavce, ta slova vás zasáhnou a vy je nechcete už nikdy zapomenout.

Možná máte doma desítky, či stovky papírků, popsaných právě těmi vašimi oblíbenými pasážemi, nebo jste si pro tento účel rovnou vyhranili nějaký zápisník. A nebo také ne. Já osobně to dělám už roky, jenže se mi mé papírky vždy někam zatoulají a také mám většinou potřebu se o tyto střípky z knih s někým podělit. V takovém případě potom vyhledám někoho, kdo je ochotný mi naslouchat a tu konkrétní pasáž mu předčítám. Můj posluchač je poté buď stejně nadšený jako já, nebo mu naopak mnou vybraný text vytržený z konceptu nic neříká...

Rozhodla jsem se tedy, že řady svých posluchačů rozšířím ještě o řady svých čtenářů. Pokaždé, když se mi podaří objevit v knize nějaký ten nádherný střípek, podělím se o něj s vámi a budu doufat, že se vás alespoň někdy dotkne stejně tak, jako mě...


Katniss

Žádné komentáře:

Okomentovat