čtvrtek 16. dubna 2015

To a nebo To knižní tag

Přeji krásný první jarní večer!
Přemýšlela jsem, že bych ten příchod jara, na které jsem se tak moc těšila, měla řádně oslavit! No a protože jsme na knižním blogu a také proto, že jsem si v poslední době hodně oblíbila tagy, oslavím jarní rovnodennost, neboli keltský svátek Ostara, mimo jiné i historicky prvním tagem na tomto blogu!

Původně mě napadlo, že se pokusím vymyslet nějaký vlastní, ale nečekaně mi přišla na návštěvu celá rodinka, což bylo ohromně báječné, jenže už mi nezbyl dostatek času, na pořádnou přípravu... Rozhodla jsem se tedy pro poměrně známý tag s názvem To a nebo to. Našla jsem ho na blogu u Barunky a moc se mi líbil. Dovolila jsem si k němu připojit ještě jednu otázku navíc, doufám, že to nebude vadit...

Tak jdeme na to!




hardback  x  paperback

Musím přiznat, že nemám úplně jasno v tom, jestli je lepší hardback, nebo paperback. Ono hodně záleží i na jiných faktorech. Hlavně na obálce, je-li nádherná, je mi úplně jedno, jestli držím v ruce pevnou vazbu, nebo tu promačkávací. Například Cinder má dokonalou obálku, která se tak perfektně hodí na paperback, že bych ji v hardbacku ani nechtěla. Paperback má tu přednost, že je většinou levnější a není tak těžký. Oproti tomu se hardback zase lépe drží v rukou, v poličkách si nelehá ( stojí-li osamoceně ), je odolnější proti poškození a může mít přebal. Moje knihovna obsahuje asi 95% hardbacků, takže je asi moje odpověď jasná... Hardback ( ale výjimky jsou! )




kniha podle skutečných událostí  x  fantasy kniha

Tady hodně záleží na tom o jakou fantasy, či skutečnou událost jde. Ohromně mě baví strašidelné a ponuré knihy, kterým právě punc skutečné události přidává na zajímavosti, ovšem takových knih je málo... Fantasy knih je ohromné množství a najdou se mezi nimi přirozeně i nepovedené kousky, ale žánrově u mne rozhodně vedou! Ve světě plném skutečných událostí jsem neustále, takže je pro mne nepopsatelně skvělý pocit, ocitnout se ve světě fantazie, která nemá hranice a místo šedi mi nabízí nepřeberné množství barev! Pro někoho s tak bujnou fantazií jako jsem já, je to ráj! Tudíž jednoznačně fantasy kniha.





šťastný konec  x  smutný konec

Musím brát v úvahu, že pokud by některé knihy měly místo toho špatného konce, konec dobrý, rozhodně by se pak nestaly tím, čím jsou. Z Romea a Julie by se stala obyčejná love story, kniha Petr a Lucie by mne nikdy tak nezasáhla a třeba o Titanicu by dnes už možná nikdo ani nevěděl. Smutné konce jsou někdy důležité a mohou udělat z knihy unikát, ale ty šťastné mám přeci jen raději...





půjčovat si knihy  x  kupovat si knihy

Pokud mi nechybí jeden z velmi důležitých faktorů (peníze) je to samozřejmě jasné! Ta radost z nově koupené knihy, kterou můžu vzít do ruky kdykoliv mě napadne a zařadit si ji k ostatním do knihovny, je nepopsatelná. Miluji nakupování knih a vždy si to maximálně užívám. Nikdy mi oči nezáří štěstím tak, jako když se vracím z knihkupectví, nebo když otvírám balíček plný nových knih. Navštěvování knihovny, jak už možná víte, je hned po nakupování knih moje druhá největší vášeň. Vůně knihovny, alespoň já to tak cítím, dodává tomu půjčování knih takovou zvláštní atmosféru, kterou v knihkupectví prostě nenajdete. Můžete se rozšoupnout a nestane se vám, že pak budete týden jen o vodě... No, ale ta touha vlastnit, je prostě silnější...





samostatná kniha  x  série

Nemám nic proti sérii, pokud je dobrá a pokud má co nabídnout i její pátý, šestý, desátý, patnáctý díl! Mezi ty dobré já osobně řadím například Hunger games, Herryho Pottera, Pán prstenů, Eragona, Cizinku, Hraničářova učně, Stmívání (jsem snad jediná, komu se líbil druhý díl víc než první) a mnoho dalších. Jenže v dnešní, komerční době, se většinou nepíší série proto, že autor ještě nevyčerpal všechny své brilantní nápady, nebo proto, že kniha o 2000 stranách by se opravdu hodně špatně četla, nýbrž a jenom proto, že se na nich dá vydělat víc peněz. No a když to s těmi penězi nevyjde, prostě ty další díly nevydají, protože se jim to prostě nevyplatí. Což je vůči čtenáři opravdu, ale opravdu hodně neférové jednání! Takže já preferuji raději samostatné knihy, tam mám vždy jistotu, že se dozvím konec příběhu...





Pán prstenů  x  Harry Potter

Tyto fantasy série naprosto zbožňuji a vybírat mezi nimi je hřích! Obě jsem četla a obě jsou dokonalé! Oba jejich autoři vdechli život naprosto jedinečným a do nejmenších detailů propracovaným světům o kterých jsem si myslela, a stále si to myslím, že nemohou být vymyšlené, že někde jinde, ve světě kam normální smrtelník nedohlédne, existovaly, nebo stále existují. Rozhodnu tedy jen podle toho, která kniha se mi četla lépe... Harry Potter





zombie  x  jednorožci

Jelikož jsem nečetla nic ani a zombících, ani o jednorožcích, je to dost zapeklitá otázka. Ale kdyby přede mne někdo postavil dvě nové knihy, jednu o zombících a druhou o jednorožcích, neprozradil by mi anotace a ubezpečil mě, že to nejsou příběhy pro děti, asi bych si vybrala ty jednorožce... Psal o nich vůbec někdy někdo? To by mě docela zajímalo...





čtení bez hudby  x  čtení s hudbou

Rozhodně bez hudby, tady není co dodat. Jedině kdyby to byla jemná, nevtíravá hudba beze slov ( jazz, blues ) a hrála by někde v pozadí. Nechápu jedince, kteří mají na uších sluchátka do kterých jim vyřvává popová hudba a u toho čtou. Prostě ne...





klasická kniha  x  e-kniha

Rozhodně a bez jakýchkoliv výjimek klasická kniha! Ta je prostě nenahraditelná! To jak lupe, když ji poprvé otvíráte, její úžasná vůně, samotný papír (pokaždé trochu jiný ) a také její fyzická přítomnost v knihovně, to jsou věci, které vám e-kniha nikdy nenabídne! Jsem si jistá, že i v daleké, přetechnizované budoucnosti se klasické knihy budou stále vydávat a číst!!!




No a to je vše... Budu moc ráda za jakýkoliv komentář a pokud se vám tento tag zalíbil, určitě se do něj pusťte i vy!

Přeji krásný zbytek dne, vaše Katniss

Žádné komentáře:

Okomentovat